بازدید تابش از روستاهای انجیرآوند،مزرعه آقا و سنگرد


یزدفردا:نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات روستاهای سنگرد،مزرعه آقا و انجیر آوند بخش خرانق،با حضور در این روستاها،ضمن بازدید و صحبت با مردم و مسئولان امر،تصميماتي جهت رفع مشكلات اتخاذ گرديد.


محمدرضا تابش ابتدا از روستای سنگرد بازدید نمود و در جمع مردم ، با استماع صحبتها و مشکلاتشان ، در مذاکره تلفنی با مدیران کل راه و ترابری،منابع طبیعی و آب و فاضلاب روستایی و مسئولان شهرستان، نیازهای مطرح شده را منعكس نمود.از جمله تصمیمات گرفته شده می توان به افزایش اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به 15 میلیون تومان هماهنگي بازديد مسئولان بنیاد مسکن و آب وفاضلاب روستایی به این روستا جهت تامین آب آشامیدنی و حل مشكل به وسیله تملک چاه در اطراف روستا در هفته جاری،اختصای یک میلیون تومان جهت تسطیح زمین ورزشی و دراختیار گذاشتن وسایل ورزشی برای زمين ورزشي و تیم ورزشی این روستا،اعزام کارشناسان جهاد جهت لایروبی قنات و اجرای طرح مبارزه با آفات و خشکه بری درختان میوه و . . . اشاره نمود.


سپس نماینده مردم اردکان به روستای مزرعه آقا عزیمت نمود و در جمع مردم این روستا که از مدتها قبل در حسینیه این روستا جمع شده بودند حاضر شد.


پس از قرائت قران ، یکی از اهالی این روستا به نمایندگی از حاضرین برخی مسائل و نیازهای این روستا را برشمرد.نماینده مردم اردکان نیز در سخنانی با اشاره به این موضوع که اساس و بنیان روستا بر پایه "تولید" رقم خورده است،ایجاد راهکار و برنامه ریزی مناسب در جهت توسعه روستایی و بهره‌گيري مناسب و بهينه از توانايي‌ها و استعدادهاي روستا برای ایجاد مشاغل پایدار و در نتیجه حفظ جمعیت و پویایی روستاها را یادآور شد و با توجه به محدوديت هاي اقليمي در استان يزد خواستار برنامه ريزي مطلوب براي استفاده از ظرفيت هاي موجود گرديد.


از جمله تصمیمات اتخاذ شده می توان به پیگیری مشکل واگذاری زمین،اختصاص اعتبار جهت امور عمرانی ،ایجاد بخشی از شبکه لوله گذاری روستا توسط جهاد کشاورزی،تامین تجهیزات جهت ورزش روستا و . . . اشاره نمود.


تابش در ادامه از روستای انجیرآوند بازدید نمود و در جمع صميمي مردم در حسينيه آن روستا با بیان اینکه این انقلاب با دم مسیحایی امام (ره) و پشتکار مردم به پیروزی رسیده تصریح کرد:از جمله آرمانهاي مهم این انقلاب توجه به خواستهای همه مردم بخصوص در روستاها و رسیدگی به مشکلات آنهاست.


از جمله درخواستهای اصلی مردم این روستا حل مشکل جاده دسترسی بود که مقرر گردید در جلسه ای با حضور مقامات استان و شهرستان این موضوع پیگیری گردد و از طريق نماينده براي اختصاص بودجه لازم از معاونت راه روستايي وزارت راه و سازمان مديريت نيز پيگيري شود.


در بازدید از روستای انجیرآوند فرماندار و روسای ادارات جهاد کشاورزی و راه نیز حضور داشتند که قول مساعد پیگیری مسائل مطروحه را دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا